trissigossar.blogg.se

Bloggar om mitt liv som fyrbarnsmamma

Sover i spjälsängen

Kategori: Allmänt

Wincent ramlade ur sängen med en himla duns härom kvällen, resultat, en stor blå bular i pannan, så numera får han sova i spjälsängen, vi köpte en begagnad Gulliver i onsdags, där man kan ta bort långsidan så nu står den intill min säng, han har hittils sovit nästan hela natten i den, brukar komma upp till mig i sängen när han vaknar vid 04.00 tiden, för då är det svårare att söva om honom i spjälsängen. Tar ju längre tid för honom att somna på kvällarna nu, då han nu får somna på egen hand, tar minst 45 minuter innan han somnar, han är ju van att annars få ligga på sidan med huvudet på min arm och så buffar jag honom i rumpan, men han är nöjd och glad nu när han får stöka runt i sängen och somna på egen hand, innan var det mest en massa gnäll och skrik. De andra 2 sov ju inte själva förrän de var 2 år, men sedan så ramlade de aldrig ur sängen heller så behovet fanns inte. Annars så ålar han på, kryper även ibland och sättter sig själv upp på rumpan nu när han är på golvet. Annars är han inne i någon utvecklingsfas och vill helst bli buren, så fort man närmar sig matstlen så spänner han hela kroppen, benen blir som om de vore stelopererade och det går knappt få i honom i stolen och så gallskriker han dessutom. Han fortsätter testa på mat, ost eller leverpastej på smörgåsen är gott, tänkte testa ägg och leverpastej. Enda nackdelen är att han sätter maten för långt bak i halsen och kräks up allt, fast det är nog Wilgot som har mest ont av det, när Wilhelm kräks :-) , han är ju så äckelmagad den kille och känslig för kräks och alla slags lukter.
 
Wilgot och Wincent har äntligen fått klippt sig, blev himla fina och luggen är ordentligt kort, Wilgot är glad då han klagat på att håret varit för långt. Annars är det som vanligt med dom, är förkylda men på dagsis ändå.
 
Så har jag äntligen fått sålt en del babysaker som vi ändå aldrig kommer använda mer som Bumbon, gåstolen, babysittern, babygymmet, vaggan och spjälsängar, visst man får knappt hälften av nypris, men bättre det än att det står här hemma. Spjälsängar såldes för bara 200/styck, de har vi ju själva köpt begagnat, den ena nyligen för 200, vi trodde långsidan gick att ta bort men det gick inte, de andre köpte vi för 400 :- 2007 innan Wilgot kom, den är ju brun antikfärgad , var  knappt använd, både säng och madrass såg helt nytt ut och bara madrassen kostar 600 på IKEA nu såg jag, tyvärr kunde vi inte använda madrassen själva då IKEA har ändrat på sina storlekar på spjälsängar sedan 2007,hade bara långsidan gått ta bort så hade vi använt denna spjälsäng,  och vaggan som är värd 3200 sålde jag för för 1200, men den vann jag ju ändå.Och vem är så galen och köper en vagga för 3200, skulle inte ens köpt en för 1200 :-). Så jag skall vara glad som fick sålt den. Spjälsängarna var många intresserad av då de var så billiga, när jag satt 300 fick jag inga svar, så snåla är folk, synd bara att hon som köpte den bruna sängen som var helt i nyskick skulle såga sönder den för att den skulle passa i husvagnen, hade jag vetat det hade jag hellre sålt den till någon annan.  Babysittern köpte vi ju beganat så den förlorade jag bara 50 kronor på, gåstolen köpte vi beganat för 250, nu sålde jag den för 150 tror jag det var. Finns en hel del gåstolar på facebook köp och sälj så de går tyvärr inte för mer, inte ens de som är jättefina och i nyskick, min var ändå använd en hel del av den förra ägaren. Finns en del småsaker kvar att sälja som bröstpumpen och sovpåsen.
 
Vi måste skaffa abonemang på gummistövlar, gissa vems stövlar som var trasiga idag :) som tur var de köpa på loppis för 20 kronor. Så nu måste vi köpa stövlar och sedan gummiskor inför sommaren. Måste kika mer i källaren efter skor, Wincent verkar ha större fötter än Wilgot hade när han var tre år så de gummiskor jag trodde passade gör inte det.Får se vad vi mer har kvar, de flesta har ju Wilgot slitit ut.  Wincent verkar ha 16,5 cm långa fötter och Wilgot runt 18,5 så så jätteskillnad är de inte på dom. Funderar på att gå till skoaffären och mäta deras fötter för att få mer exakta mått.
Kommentera inlägget här: