trissigossar.blogg.se

Bloggar om mitt liv som fyrbarnsmamma

Reser sig upp

Kategori: Allmänt


Vad har hänt sedan sist, jo Wilhelm kryper enbart numera samt reser sig upp mot tex soffan, kökstolen. Ställer sig även upp i spjälsängen vilket gör att nattningen tar en stund, står där och är glad omväxlande ledsen och gnager på kanten med sina små tänder. Han har ju snart 4 tänder där uppe och 3 tänder där nere samt att det nog är en på väg till där nere så det finns en hel del tänder som han kan slipa mot spjälsängen, busungen :-), låter som han säger mamma och så tycker han det är jättekul att låtsashosta och sno leksaker från Wilgot och Wincent.Ja så fick han ju dagisplats på Mor Annas, där Wilgot och Wincent går, trodde inte det, syskonförtur spelar nog in, har skrivit och ändrat inskolningsdatum till 16 septembre, får se om det går. Känns tidigt att sätta honom på dagis nu, men annars får vi ingen plats på Mor Annas förrän tidigast nästa år i augusti och så länge vill jag inte vara hemma. Sedan sparar jag ju på en del föräldrardagar och kan då jobba deltid och fylla upp med föräldrardagar första tiden. Ja ångest får jag ju över att han skall börja tredan nu och Micke kan inte heller vara hemma då jag inte har något jobb att gå tillbaka till. Han har ju gett mig sina dagar men har ändå 60 dagar per barn att ta ut.
 
Wincent ja, han är som han är, i värsta trotsåldren, vet inte hur många tokutbrott han haft idag. Får se till att börja potträna honom, han vill gärna ha på sig kalsonger numera och går gärna på pottan.
 
Wilgot ja, han mår bara bra, för förra helgen så promenera han, jag och Wilhelm till Nödinge, eller Wilgot cyklade hela vägen in, det gick jättebra, passade på att köpa nya sandaler då skobutiken skall stänga och rear ut för 30%, betalade då 280 för ett par sandaler från Timberland. Skall se till att köpa gummistövlar både till han och Wincent, finns inga stövlar alls i större storlek till Wincent, de har ju Wilgots lyckats göra sönder. I söndags åkte vi in till Megaloppisen , men Wilgot var inte speciellt intresserad utan tjatade bara om glass och lekplats, ja, jag köpte iallafall en sparkcykel till han på BR, så nu har han äntligen fått sin sparkcykel. I trädgården måste vi nog skaffa studsmatta och gungställning för att göra den lite roligare. Ja trädgården , större delen av häcken ut mot vägen verkar ha dött, så den måste grävas upp och planteras nytt eller sätta upp staket istället.  Sedan skall Wilgot på kalas hos en dagiskompis som fyller 6 år om några veckor, han tjatar redan om detta :-), de har bjudit hela avdelningen, men alla lär knappast dyka upp.
Kommentera inlägget här: