trissigossar.blogg.se

Bloggar om mitt liv som fyrbarnsmamma

Förkyld Wilhelm

Kategori: Allmänt

Blev inte någon föräldrargrupp idag, inte så smart att ta dit Wilhelm när han är så förkyld, han lär smitta de andra barnen när de ligger i en hög på golvet och leker och snor varandras leksaker som de gärna suger och biter på.
 
Annars har de inte hänt så mycket, trotsiga Wincent blir man skogstokig på. Springer ut på bilvägen när vi går till dagis, öppnar allas brevlådor och snor morgontidningen. På väg hem från dagis försvann han helt plötsligt, hade gått in i godisaffären för att köpa godis, något han givetvis inte fick, sprang in på andras tomter, öppnade ännu fler brevlådor, ja listan kan bli lång på vad han hittar på. Blir till att tvinga honom att ha på sig ryggsäcken som är som en sele, eller så får han stå på ståbrädan hela tiden.
 
Fredag imorgon, hoppas på lika skönt väder i helgen som det var idag, riktigt skönt ute. Får se vad vi hittar på i helgen. Imorgon händer det inte så mycket, de är ju inte på dagis då, så då är vi inne eftersom de rymmer från trädgården så fort vi går ut, Micke kanske kan gå ut med dom på eftermiddagen. Får ta och göra lite fruktsallad till dom och pyssla lite, fast Wincent ställer mest till oreda där med. Pennor får absolut inte ligga framme, då målar han någonstans där han inte skall. Har haft ett fint konstverk i bokhyllan, som tur var gick det att få bort.
 
Ja jag fick nackspärr igår, mindre kul, räckre liksom med att jag vaknar med rejält ryggont varje dag pga av att jag sover så konstigt när jag ammar Wilhelm på nätterna, han vaknar ju varannan till varje timme och jag somnar om när han ammar, inte vidare bra då jag får ont i ryggen framåt morgonen. Dags att lägga sig snart, han vaknar ju gärna före 05.00 och med alla gånger han vaknar på natten så blir det inte mycket sammanhängande sömn. Märker att han är ,mer lättstörd än vad Wilgot och Wincent var, vaknar ofta om jag rör eller flyttar på mig i sängen.
 
Kommentera inlägget här: