trissigossar.blogg.se

Bloggar om mitt liv som fyrbarnsmamma

Wincent firad på dagis

Kategori: Allmänt

Inte lätt att få med alla på bild, ja att de tittar i kameran på samma gång :-) Så blev Wincent äntligen firad idag, med sång, fruktsallad och en liten present, en gul sopbil, de sa att de inte riktigt hade passat att fira honom tidigare, ja inte vet jag, men nu är han firad iallafall. Ibland blir han jätteledsen på dagis, bara så där helt plötsligt, som idag när de skulle äta, vilket gjorde att han inte åt lunch utan gick och vilade istället, har hänt tidigare när de skall äta och även när han lekt, ingen har kommit på varför han blir så ledsen helt plötsligt, när jag frågade han varför han inte åt lunch, så svarade han att han blev ledsen, varför, Agnes slog mig svarade han då, vilket inte stämmer då hon inte ens satt där, nästa stund var det Lewin som slog han sa han och han går ju på Wilgots avdelning och fröken satt med och såg att ingen bråkade. Kanske är det hemlängtan, ellre vågar han inte tala om att han inte vill äta, känner han sig inte trygg, detta hände aldrig på Nolhagen, han säger ibland att han inte vill till dagis, det hände aldrig heller på Nolhagen, men när han väl är ute och får leka med Wilgot så har han ändå jättekul. Kanske har det med att han fått en lillebror, ja inte vet jag. Gick till föräldragruppen idag, det blev ju uppehåll lagom tills vi skulle gå till dagis, har även varit soligt, men tyvärr blåser det rejält, så det har inte varit så varmt. Var sista gången idag, så det var bra att jag gick, är kul at se hur stora alla blivit, när vi började så var Wilhelm bara 3 månader, nu är han 8, så det har hänt en del, tråkigt nog var inte alla där. Ställde Wilgot mot en vägg idag och mätte honom, han är över 110 cm, har ju märkt att byxorna i 110 har blivit mindre på längden , så jag hade nästan anat det, blir till att vi måste köpa årskort till han med och att jag inte längre åker med gratis i tex sagoslottet och farfarsbilarna. Vill inte låta honom åka själv ännu, känns inte tryggt och det är många nya attraktioner, vet ju inte hur han reagerar om han åker själv, han kan ju bli rädd och vilja gå av, sedan så vill han nog inte åka själv heller, dessutom är det kul att få testa några av de nya attraktionerna, finns nog en del av dom som Wilgot vill åka.
Kommentera inlägget här: