trissigossar.blogg.se

Bloggar om mitt liv som fyrbarnsmamma

Snöar ute

Kategori: Allmänt

 
Nej 04.00 är inte morgon, även om Wincent verkar tro det.Ni ser hur pigg han är.
 
Wincents hosta är bättre nu, men han hostar fortfarande ibland, men det gör även Wincent och Wilhelm, förkylda blev de inte utan det blev bara att de fick hosta, Wilhelms hosta var mer som krupp, skällande och hosta , även jag fick hosta som gick över på några dagar. Wincent är tillbaka på dagis igen, var ledsen och ville inte dit i måndag, precis som de brukar bli när han varit hemma och varit sjuk. Wincent är ännu mer trotsig än innan,  kan man bli det :-) och kan få värsta utbrottet om jag tex inte gör välling exakt när han vill ha den, helst skall den redan vara gjord och skriker så han nästan blir blå, eller kastar saker eller slåss.Bus hittar han på som vanligt, som att trycka ut tandkrämstuben på badrumsspegeln, vad han gjort med våra tandborstar samtidigt vill jag helst inte veta :-) och blött ner hela golvet, ja så går det när man försöker ge Wiilhelm lite att äta.
Wilgot är som vanligt, märker att han blivit stora killen nu, älskar dagis och blir nog rätt trött på Wincent som ofta bråkar och förstör för han när han leker, samt att Wincent stökar ner och vägrar hjälpa till att städa, eller när han väl hjälper till lägger allt i fel lådor. Tjatar om att få gå på badhus och Liseberg och vill att jag bakar syltkakor och moroskaka till han :-). Ja dessutom vill han gå på stan, med mig, ja helst utan Wincent såklart :-) och säkerligen Wilhelm med, bara han och jag, så som vi gjorde ibland innan Wilhelm kom, vi får ta och göra det en helg i maj, när det börjar bli varmare ute, för han vill gärna promenera omkring.
 
Wilhelm rullar på här hemma, men kommer upp i krypställning om han kan ta spjärn med fötterna mot tex en vägg, springer numera i gåstolen, så det gäller att akta sina hälar, sitter nu och snackar med sina leksaker, dadadada hör man ock så skjuter han ut underläppen. Han ser så kul ut när han vaknar på kvällen, ligger då på magen med rumpan i vädret, ansiktet mot madrassen opch bökar runt i sängen, precis som en gris, sedan när jag lägger honom  på sidan för att få honom att somna om skall han trycka ner ansiktet i kudden, sedan när han väl sover så gör han inte så mre, konstig prick,. Till skillnad mot Wilgot och Wincent så har jag sedan han var rätt så liten, gett honom en snuttefilt,diinglisar, ansiktet skall nog föreställa en råtta en från teddykompaniet, märker att han numera vill ha den när han skall sova, det är det första han letar upp i sängen, sedan så tryckar han in den i munnen eller i ansiktet, får köpa fler så att vi har om den skulle försvinna, sedan så måste den ju tvättas ibland med, helst när han gärna suger på den. Har fått honom att äta gröt igen, så nu växlar han melan ersättning, bröstmjölk och gröt, hade varit kul astt få i honom riktig mat också.Skall till BVC på måndag, ja fick ju avboka sist eftersom Wincent blev sjuk, men nu hoppas jag verkligen alla är friska på måndag, vore intressant att få veta vad han väger nu när han slutat amma och onte längre äter hela nätterna. Sover faktiskt längre stunder nu och vaknar inte längre en gång i timmen, himla skönt. Sover djupare och är inte lika längre så lätt störd nu när han slutat amma, innan vaknade han så fort jag rörde med i sängen, även om jag tex bara rörde på armen, nu kan jag till och med flytta honom i sängen utan att han vaknar.
 
Kalas imorgon för Wincent som blir 3 år på söndag, stora killen, den dagen han föddes var det så varmt att Wilgot kunde gå i t-shirt, var så några dagar innan det blev kallt igen, här snöar det ute just nu, mindre kul, gör väl som tur är över i regn sedan, men jag vil ha vår och värme nu. T-shirt väder lär det inte bli när Wincent fyller år. Han önskar sig en massa saker, helst megastora lastbilar, men funderar på om vi skall köpa en springcykel till honom.
 
Kommentera inlägget här: